08 February 2013

Jubah Maulidur Rasul

Assalamualaikum....

Salam Jumaat.....08hb Februari 2013.

Sekejapan saja kan? Sudah masuk hari ke 39 di dalam tahun 2013. Hurmmm!!!!...

Esok pun sudah mula cuti panjang. Cuti Tahun Baru China. Bonus dari syarikat pun sudah watammat!!!!..Apa yang ku beli dan ke mana aku belanjakan...biarlah rashia!!! ..Rahsia la sangattt!!! Cehhh!!!

Ni nak cerita pasal hero kami....dah lama kan blog ni tak berupdate....kisah dan foto2 keluarga pun banyak terpampang di dinding fesbuk. Hari ni gatal pulak nak mengarang...walaupun sebenarnya tak kuasa.....hahahah

Nak cerita pasal sambutan Maulidur Rasul sekolah anak aku. Hari kelmarin, Rabu...sebelah malam...si Afiq bitau papa dia....hari Jumaat (hari ini)..cikgu suruh pakai jubah putih, songkok putih. Katanya kena berselawat dan bernasyid. Aku buat derkkk je....malas nak amek pusing.....dia kalau cakap belum tentu betul. Cikgu cakap lain, dia faham lain. Masa ni dah start nangis2.....sebab kata cikgu wajib pakai hari tu.

Semalam, time lunch, aku pusing 1 Labis cari kedai baju...kut2 ada jual jubah kekanak...HARAMMMM!!!...nan hado!!!

Makanya, malam tadi, dengan kudrat yang ada, aku kirai saki baki kain baju melayu sekolah dia. Aku kira2 cukup ni...walaupun di tangan tu kena sambung belah tengah....asal boleh...pesennnnn......hahahah

Laki aku suh aku gunakan aje kain putih hadiah dari Tok Jib utk para Imam yg dia dapat dulu....Aku tengok kain tu jarang bebenoooo...licin pulak tu...kosserrr haku nk menggunakan peniti bebanyak masa menggunting.

Malam tadi, pukul 12 lebih....siap. Masa ni hero tu dah tido....tak pe la...janji dah ukur.

Sekali pagi tadi, pakai2....allaamak!!!...lengan terlabuh 1 inci....baju pulak apesal senget sebelah ni....huuu..dah  pukul 6.45 am....cepat2 aku tetas balik...dengan jari2 tangan yang kebas2 ni..seksaa!!!!..Aku punya problem kebas ni....pagi2 memang tak boleh pegang barang...apatah lagi benda yg halus mcm benang, jarum...gunting...huuuuu...nangess!!!!

Sudahnya...pukul 7.10 am siap....terus pakai.

Tara!!!!!!!!!

Sori la gambo blurrr...guna Tab cap ayam.....



Sekali balik dari nganto dia tadi...laki aku cakap.....dia je yang putih suci..orang lain kelabu asap..kuning air...biru itam smua ada....

HAH???????????????? (tiba2 rasa nak menghanjengkan cikgu dia)

Ikutkan hati aku memang hangen....tapi bila mengenangkan anak dan Nabi Junjungan...aku redha je lah....
Mudah-mudahan ada sikit pahala untuk aku ..... :P


Allahumma salli ala...sayyidina Muhammad..........

0 ikut merapu:

Blog Widget by LinkWithin

Template by:

Free Blog Templates